Rehabilitácia ultrazvuk Liečba ultrazvukom Viac informácií Viac informácií Ultrasonoterapia

OBJEDNAJTE SA NA LIEČBU ULTRAZVUKOM

Fyzioterapeuti rehabilitačnej ambulancie Endo-Clinic sa zameriavajú na liečenie širokého spektra diagnóz od akútnych seknutí, bolestí chrbtice, svalov, kĺbov a šliach až po komplexnejšie chronické ochorenia pohybového aparátu. Na LIEČBU ULTRAZVUKOM v priestoroch ambulancie Endo-Clinic sa môžete objednať telefonicky na čísle +421 903 826 862.

LIEČBA ULTRAZVUKOM
TERAPEUTICKÝ ULTRAZVUK

Liečba ultrazvukom patrí do elektroliečebných procedúr a je špecifickým druh om termoliečby (tepelnej liečby), ktorá pomáha uvoľňovať niektoré druhy akútnej alebo chronickej bolesti. Pri pôsobení chvenia v terapeutických dávkach dochádza k mikro masáži tkaniva, k jeho zahrievaniu a vplyvom excitácie molekúl k urýchľovaniu chemických reakcií.   Práve vďaka teplu dokáže terapia ultrazvukom uvoľňovať veľmi bolestivé stavy, druhy chronickej i akútnej bolesti.

Chvenie hmotných častíc prostredia s frekvenciou nad hranicou počuteľnosti sa nazýva ultrazvuk. K liečebným účelom sa využívajú frekvencie medzi 0,75MHz – 3MHz.

LIEČBA ULTRAZVUKOM
TERAPEUTICKÝ ULTRAZVUK

Ako funguje ultrazvuk?

Ultrazvuk produkuje vlny, ktoré po prechode cez podkožie aplikujú vibrácie na postihnuté tkanivo. Tento typ fyzikálnej terapie využíva mechanické vlastnosti zvukových vĺn, pozdĺžne vlnenie, ktorých frekvencia je nad 20 000 Hz. V závislosti od absorpčného koeficientu je rozdielna absorpcia vibrácií do jednotlivých tkanív.

Ultrazvuk v medicíne je zväčša využívaný kvôli efektnému zvyšovaniu koncentrácie tepla na ošetrovanom mieste. Vďaka tepelnej energií dokáže pomôcť pri redukcií svalových spazmov, bolesti a urýchľuje proces hojenia. Ultrazvuk podporuje obnovenie tkaniva v postihnutých oblastiach pacienta a zlepšuje rozloženie zápalového stavu na danom mieste.

Ako funguje ultrazvuk?

pre koho je ultrasonoterapia vhodná?

Terapia ultrazvukom ma blahodarné účinky medzi ktoré bez výnimky patrí uvoľňovanie stuhnutého svalstva vďaka mikromasáži, ktorá je taktiež účinkom ultrazvuku. Medzi ďalšie indikácie, výhody, patrí:

• Vertebrogénne ochorenia
  • Degeneratívne ochorenia kĺbov
  • Poúrazové stavy
  • Pooperačné a pozápalové zrasty
  • Jazvy a kontraktúry po popáleninách
  • Hernie diskov, ischialgie
  • Burzitídy, Epokondylitídy, Periatritídy
  • Akútny, chronický reumatizmus,
  • Zápalové ochorenia kĺbov ( napr.Morbus bechterev)
  • Osteoartróza
  • Neuralgie, Neuritídy
  • Dupuytrénová kontraktúra

pre koho je ultrasonoterapia vhodná?

• Vertebrogénne ochorenia
  • Degeneratívne ochorenia kĺbov
  • Poúrazové stavy
  • Pooperačné a pozápalové zrasty
  • Jazvy a kontraktúry po popáleninách
  • Hernie diskov, ischialgie
  • Burzitídy, Epokondylitídy, Periatritídy
  • Akútny, chronický reumatizmus,
  • Zápalové ochorenia kĺbov ( napr.Morbus bechterev)
  • Osteoartróza
  • Neuralgie, Neuritídy
  • Dupuytrénová kontraktúra

FYZIOTERAPIA ENDO-CLINIC

Jakub Tobiáš

Mgr. Jakub Tobiaš
FYZIOTERAPEUT

Kvalifikovaný odborník v oblasti liečebnej rehabilitácie. Venuje sa mäkkým mobilizačným technikám, masážam, individuálnej a špeciálnej kinezioterapií, elektroterapií, SM systému, kineziotapingu.

FYZIOTERAPIA ENDO-CLINIC

Jakub Tobiáš