Liečebná masáž – Mäkké techniky

Mäkké techniky sú špeciálna liečebná masáž na uvoľnenie svalstva a odstránenie napätia v tkanivách. Je veľmi účinná, hlavne s posunom fascií na chrbte, pri stuhnutí svalstva. Technika je zameraná na uvoľňovanie chrbtice a zablokovaného chrbta v medzilopatkovej a bedrovej oblasti.

Fascie sú spojivové tkanivá v tele, ktoré spájajú jeho časti medzi sebou, je to väzivová blana, ktorá obklopuje každý sval. Fascia sa zahusťuje a tvrdne, keď je v nej chronické napätie. Uvoľňujú sa svalové spazmy, stuhnutie svalstva, kĺbové blokády. Vždy po uvoľnení dôjde k okamžitej úľave. Bežné sú aj reakcie ako pri iných masážach. Liečebná masáž má podobný účinok ako reflexná masáž chrbtice, nepoužíva sa žiadny olej.

Terapia je vhodná pri:

• uvoľňovaní šliach, jaziev a spazmov
  • bolestiach chrbtice, kĺbov
  • skolióze

Terapia sa neodporúča pri:

• horúčkových ochoreniach
  • infekčných ochoreniach
  • akútnom zápale
  • krvácavých ochoreniach
  • nádorových ochoreniach
  • gravidite (masáž je možné vykonávať s obmedzeniami)
  • menštruácií (oblasť driekovej chrbtice)

Liečebná masáž - mäkké techniky

Fyzioterapeuti rehabilitačnej ambulancie Endo-Clinic sa zameriavajú na liečenie širokého spektra diagnóz od akútnych seknutí, bolestí chrbtice, svalov, kĺbov a šliach až po komplexnejšie chronické ochorenia pohybového aparátu.