Laserová terapia – jej priebeh a pre koho je určená

Laserová terapia je terapeutická metóda, ktorej podstata spočíva vo vysokej intenzite laserového žiarenia, ktoré umožňuje účinné hĺbkové liečenie bez akýchkoľvek nežiadúcich účinkov.  Laserový lúč sa používa na biostimuláciu bez mechanického pôsobenia a bez dodania tepelnej energie. Svetlo lúča pôsobí ako spúšťací mechanizmus na zefektívnenie a zintenzívnenie oxidačných pochodov v bunke.

Laserové impulzy prenikajú priamo do tkaniva svalu a kosti (liečba hlboko uloženého zápalu alebo poškodenia) bez toho, aby bola povrchová vrstva kože (epiderma) narušená. Významný je vplyv na aktivitu fibroblastov, čím je ovplyvnený metabolizmus kolagénnych vláken (ich produkcia, ale aj spätná resorpcia) sprevádzaný urýchlením prispôsobovania sa väzivového tkaniva funkčným podmienkam organizmu.

Laserová terapia – Hlavné účinky

• Analgetický účinok (znižuje mieru bolesti – nastáva okamžitá úľava) – Analgetický efekt je dosiahnutý tým, že energia odovzdaná nervovým vláknam zvyšuje ich prah citlivosti. Ovplyvnením neuromuskulárnej jednotky dochádza k svalovej relaxácii.
  • Biostimulačnýúčinok (regeneračný účinok – štart rýchleho procesu hojenia)
  • Protiedematózny účinok (protiopuchový účinok – redukcia opuchu a ním spôsobenej bolesti)
  • Protizápalový účinok (podporuje rozšírenie ciev, urýchľuje látkovú výmenu)

Pre koho je laserová terapia určená?

Na základe odbornej konzultácie Vám bude odporučená optimálna kombinácia rehabilitačných procedúr.

Indikácie:

• Poúrazové stavy (pomliaždeniny, opuchy, hematómy)
  • Bolesť (z chronického preťaženia alebo jednostrannej záťaže)
  • Degeneratívne ochorenia kĺbov (artrózy veľkých kĺbov)
  • Reumatické ochorenia (zápaly šliach, svalov, okostice)
  • Dermatologické poruchy (vredy, akné, herpes, jazvy, preležaniny)
  • Kraniomandibulárne a zubné poruchy (zápal ďasna, paradenóza, extrakcie)
  • Neurologické poruchy (neuralgia, zápal nervov)
  • Distorsia (podvrtnutie)
  • Vertebrogénny algický syndróm (bolesti vyžarujúce do chrbta, záhlavia, horných a dolných končatín)

Komu neodporúčame liečbu laserovou terapiou?

Kontraindikácie:

• Priame zasiahnutie očnej sietnice, štítnej žľazy, implantovaného kardiostimulátora, podbruška tehotnej ženy, zhubného bujnenia pokožky a prekanceróz.
  • Aplikácie u detí
  • Epilepsia
  • Onkologické ochorenia
  • Aplikácia na oblasť brucha, krížov tehotných žien